کد خبر 769301
تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۶
ترامپ

یک رسانه آمریکایی در تحلیلی نوشته رئیس‌جمهور آمریکا به قصد جلوگیری از محقق شدن مزایای اقتصادی برجام، در صدد است وضعیت ابهام پیرامون این توافق را پابرجا نگاه دارد.

به گزارش مشرق،  یک رسانه آمریکایی در تحلیلی روز پنجشنبه نوشته منتقدان و مدفعان توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 (برجام) به نحو یکسانی از اینکه «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا چه اقدامی در خصوص این توافق انجام خواهد داد، اطمینان ندارند.

«المانیتور» نوشته ورود «جان کلی»، رئیس جدید ستاد کارکنان کاخ سفید و اخراج شماری از مشاوران ترامپ نظیر «استیون بانون»، استراتژیست ارشد کاخ سفید یا «سباستیان گورکا» موجب شده که دسترسی طرفداران افراطی خروج از برجام به رئیس‌جمهور آمریکا، محدود شود.

«جان کلی» با اعمال پروتکل‌های دقیق خواستار آن شده که تمامی اطلاعاتی که قرار است برای رئیس‌جمهور ارسال شوند، اما توسط «راب پورتر»، معاونش مورد بررسی قرار گیرند.

اما حتی حالا که دسترسی منتقدان برجام و طرفداران تغییر حکومت ایران به ترامپ محدود شده هنوز هم گروه‌های پراگماتیک‌تر اطمینانی به اینکه دیدگاه‌های انها غالب شود، دارند. به قیاس مشابه، متحدان اروپایی آمریکا هم هنوز مطمئن نیستند که ترامپ چه مسیری را پیش خواهد گرفت.

«ریچارد نفیو»، از اعضای سابق تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای آمریکا به المانیتور گفت: «اوضاع دارد بدتر می‌شود.»

مرتبطان نفیو در دولت آمریکا به او گفته‌اند ترامپ «مصمم‌تر شده که توافق هسته‌ای بایستی باطل شود و ایران در حال تقلب در این توافق هست و لازم است که آمریکا به آن پاسخ مناسب بدهد.»

مقام اسبق وزارت خارجه آمریکا احتمال اینکه ترامپ در ماه اکتبر پایبندی ایران به توافق هسته‌ای را اعلام نکند، 50 درصد است.

المانیتور نوشته حتی اگر دولت ترامپ یک بار دیگر در ماه اکتبر هم پایبندی ایران به برجام را تأیید کند باز هم اطمینانی به اینکه او متمایل به حفظ این توافق خواهد بود، وجود ندارد.

این موضوع باعث خواهد شد که مزایای اقتصادی برجام و سرمایه‌گذاری‌های بین‌المللی برای ایران محقق نشود.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس